اخبار

تاثیر رنگ بر روان انسان
۱۹ فروردین ۱۳۹۹

تاثیر رنگ بر روان انسان

رنگ ها می توانند موجب تغییر رفتار انسانها شوند و این نوع تغییر به تحول در خصوصیات و شخصیت افراد منجر میگردد. نظر شما در مورد رنگها چیست؟ آیا تصور نمی کنید که رنگها می توانند بیانگر احساسات، عقاید، و حتی نگرش ما باشند؟ ... رنگ ها آنچنان در روح و روان آدمی اثر میگذارند که موجب تغییر رفتار وی میشوند و این نوع تغییر به تحول در خصوصیات و شخصیت افراد منجر میگردد. انسان و رنگ زیر مجموعه ای از نظام کل و جهان میباشند، لذا انسان و رنگ و طبیعت دائما در تعامل با هم بوده و در نهایت انسان محصور در چهار دیواری طبیعت را تحت تأثیر کلی و محسوس قرار میدهند. با عدم جایگزینی صحیح رنگ در مکان خاص خود و به کارگیری نادرست آن در محیط های انسانی، صدمات روحی شدیدی بر انسان وارد خواهد آمد یک رنگ بخش میانی مغز را تحریک میکند و در نتیجه بر اعصاب و روان انسان اثر میگذارد. اثر روانی رنگ، در اشخاص مختلف مورد توجه دانشمندان بوده است و به مرور، این تحقیقات ... ادامه مطلب »
سن مناسب یادگیری زبان انگلیسی
۱۴ فروردین ۱۳۹۹

سن مناسب یادگیری زبان انگلیسی

هرچه کودک زودتر با زبان دوم آشنا شود، شانس بیشتری برای دستیابی به مهارت‌های کسب زبان دوم خواهد داشت. بررسی‌ها نشان داده است اگر کودک در سن زبان‌آموزی یعنی قبل از 7 تا 8 سالگی زبان دوم را بیاموزد، مهارت بهتری در تکلم زبان دوم و لهجه خواهد داشت. هرچه سن بالاتر رود، یعنی از حدود 10 سالگی به بعد توانمندی فرد در صحبت کردن به زبان دوم مانند اهالی آن زبان کاهش می‌یابد. باید اشاره کرد که نه تنها کودک می‌تواند همزمان علاوه بر زبان مادری زبان دوم را فراگیرد، بلکه می‌تواند زبان‌های دیگری را نیز به ‌طور جداگانه بیاموزد. درصورتی که شرایط کسب زبان دوم مهیا باشد، کودک می‌تواند همزمان با زبان مادری خود زبان‌های دیگر را فرا گیرد، یعنی از ابتدای تولد تا سن 7 تا 8 سالگی بهترین زمان آموزش زبان دوم است. آموزش زبان دوم در همه سنین می‌تواند اتفاق بیافتد اما همان‌طور که گفتیم، بهترین زمان قبل از 7 تا 8 سالگی است و بعد ... ادامه مطلب »
تاثیر رنگ های گرم
۱۳ آبان ۱۳۹۷

تاثیر رنگ های گرم

رنگ های گرم  رنگ های گرم روشن و پر انرژی هستند، احساساتی ایجاد می کنند از خلق و خوی خوب   و زرق و برق، و به عنوان یک قاعده، در فضا به نظر نزدیکتر. این ها رنگ های راحتی و آرامش هستند. در محیط رنگ های نرم، بهتر است فکر کنید، این رنگ به خوبی رنگ می کند. با این حال، به رنگ قرمز نزدیک می شود، اثر تونیک نارنجی و زنگ تحریک کننده به یک هیجان درخشان تبدیل می شود. این محرک ایده آل است. این رنگ آتش و خورشید است. او الهام بخش اعتماد به نفس، قدرت و شادی در مردم است. از بعضی از زبانها به عنوان "غنی" ترجمه شده است، از دیگران - به عنوان "زیبا". با این حال، همیشه به یاد داشته باشید که این رنگ تهاجمی ترین است، در حجم های بزرگ آن تایر و تحریک می کند. اما قطعات کوچک این رنگ می تواند خلق و خوی عالی و تشویق را به ارمغان بیاورد. رنگ زرد   - همیشه نور و آفتابی است. از لحاظ تاریخی این رنگ یک نماد ثروت و طلا است و در شرق آن نماد عظمت و ابدیت ... ادامه مطلب »
سایزهای بزرگ و سفارشی شرکت هوم تک
۰۲ خرداد ۱۳۹۷

سایزهای بزرگ و سفارشی شرکت هوم تک

تابلوهای نوشتاری هوم تک یا کالر برد، تابلوهای شیشه ای و با قابلیت جذب اشیا مغناطیس می باشند. تابلو های شیشه ای مغناطیسی این شرکت با طراحی اختصاصی در انواع رنگ ها و طرح ها قابل ارائه به هموطنان عزیز می باشند.   و این کالا با نوآوری و خلاقیت تحولی بزرگ را در زمینه تابلوهای نوشتاری پدید آورده است.   همواره این سئوال پیش می آید که وایت بردهای شیشه ای هوم تک چه خصوصیاتی دارند که باعث گردیده نسبت به وایت برد های معمولی برتری داشته باشند؟  . نخست اینکه وایت بردهای شیشه ای زیبائی و شیک بودنشان، که باعث جلب شدن توجه به آن میگردد و علاقه برای نوشتن بر روی آن نیز بیشتر میگردد و دوم اینکه: روکش وایت بردهای معمولی پس از مدتی دچار خوردگی و سائیدگی میشوند، دلیلش هم آن است که این رویه از جنس رنگ میباشد و از طرفی ماژیک های وایت برد هم حاوی مواد شیمیائی میباشند که پس از مدتی باعث خورندگی رنگ روکش وایت برد شده و آن را مات میکند و ... ادامه مطلب »
تعبیر عناصر موسیقی و معماری با زبان مشترک نمونه موردی موسیقی و معماری سنتی ایران
۱۳ اسفند ۱۳۹۶

تعبیر عناصر موسیقی و معماری با زبان مشترک نمونه موردی موسیقی و معماری سنتی ایران

هر ملتی آرمان های خاص خود را دارد که عینیت بخشیدن به آنها، وظیفه فرهنگ است. در فرآیند این استحاله، معماری و موسیقی که از فرهنگ هر منطقه سرچشمه می گیرند، نقشی اساسی بر عهده دارند. معماری و موسیقی، دارای وجوه اشتراک بسیاری؛ از جهات مفهومی، فضای ایجادی، شکلی و مورفولوژی هستند. از دیگر روی، در قواعد بنیادی حاکم و تشکیل دهنده آن ها نظیر تناسبات، ریتم، هارمونی، تکرار، زیبایی شناسی و... نیز مشابهت دارند. در روزگاری که معماری روز به روز به سمت بی محتوایی و بهره گیری فرمال از عناصر پیش می رود، آواهای موسیقی با توجه به تاثیرگذاری بر روی روح انسان می توانند، پارامتر بسیار مناسبی جهت بهره گیری در طراحی معماری به خصوص طرح های مفهومی باشند. لذا هدف این پژوهش، تعبیر عناصر موسیقی و معماری با زبان مشترک و پاسخ به این سوال است که آیا آواهای موسیقی، امکان تبدیل شدن به فرم معماری را دارند؟ برای یافتن پاسخ، با بهره گیری از روش های تحقیق ... ادامه مطلب »
سلیقه‌ی موسیقی شخصیت را پیش‌بینی می‌کند
۰۸ اسفند ۱۳۹۶

سلیقه‌ی موسیقی شخصیت را پیش‌بینی می‌کند

مطالعه‌ای که در آن زوج‌ها با نگاه کردن به لیست آهنگ‌های مورد علاقه‌ی دیگری، یکدیگر را شناختند، نشان داد که این افراد به پیش بینی‌های قابل اعتمادی نسبت به ویژگی‌های اخلاقی یکدیگر رسیده‌بودند. این تحقیق ۵ ویژگی اخلاقی را در اختیار شرکت کنندگان قرار داد و جالب این بود که برخی از ویژگی‌ها بسیار دقیق و بر اساس سلیقه‌ی موسیقی دیگری پیش بینی شده بودند.   به طور خلاصه، یافته‌های مطالعه را می‌توان به صورت راهنمای زیر ارائه داد:   طرفداران موسیقی بلوز دارای اعتماد به نفس بالا، خلاق، اهل گردش، مهربان و راحت هستند. طرفداران موسیقی جز دارای اعتماد به نفس بالا، خلاق، اهل گردش و راحت هستند. طرفداران موسیقی کلاسیک دارای اعتماد به نفس بالا، خلاق، درونگرا و راحت هستند. طرفداران موسیقی رپ دارای اعتماد به نفس بالا و اهل گردش هستند. طرفداران موسیقی اپرا دارای اعتماد به نفس بالا، خلاق و مهربان ... ادامه مطلب »
از آنجاییکه والدین همواره سعی می کنند فرزاندانشان را در مفیدترین کلاس ها ثبت نام کنند، گاهی این کلاس ها در ساختمان ها و اتاق های
۲۸ شهریور ۱۳۹۶

از آنجاییکه والدین همواره سعی می کنند فرزاندانشان را در مفیدترین کلاس ها ثبت نام کنند، گاهی این کلاس ها در ساختمان ها و اتاق های

از آنجاییکه والدین همواره سعی می کنند فرزندانشان را در مفیدترین کلاس ها ثبت نام کنند. گاهی این کلاس ها در ساختمان ها و اتاق های غیراستانداردی تشکیل می شود که چه به لحاظ فضا و کیفیت نور و چه امکانات سمعی و بصری، در وضعیت مناسبی قرار ندارد. به همین دلیل و برای اطلاع بیشتر خوانندگان صفحه سلامت، با یکی از چشم پزشکان گفت و گویی داشتیم و از وی درباره تخته های وایت برد و انعکاس نور روی سطح آن سوال کردیم و این که آیا استفاده از این تخته ها بهتر است یا تخته های چوبی که با گچ روی آن نوشته می شود. وی ضمن پاسخ به این سوال، به استانداردهای دیگر کلاس درس نیز اشاره می کند. دکتر علی اکبر بلوریان، جراح و متخصص چشم و عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، می گوید: وسایل آموزشی فاکتور موثری در فراگیری بهتر دروس است. از جمله این وسایل تخته های چوبی است که از چوب جنگل، نئوپان و گچ و سیمان ساخته می شود و ابعاد آن ۳در ۲یا ۵در ۲متر است. ... ادامه مطلب »
یکی از مهمترین اماکنی که باید نگاه دوباره‌ای از زاویه تاثیر رنگ‌ها در آنها صورت گیرد
۲۷ شهریور ۱۳۹۶

یکی از مهمترین اماکنی که باید نگاه دوباره‌ای از زاویه تاثیر رنگ‌ها در آنها صورت گیرد

یکی از مهمترین اماکنی که باید نگاه دوباره‌ای از زاویه تاثیر رنگ‌ها در آنها صورت گیرد، فضاهای آموزشی بویژه مدارس ابتدایی است؛ چراکه فرآیند خاطره‌سازی از رنگ‌ها از سنین کودکی آغاز می‌شود. این در حالی است که متاسفانه نقصان بزرگی در این زمینه دیده می‌شود و اگراز معدود استثناها بگذریم، کمترین توجهی به این بحث نشده است. مدارس ما در بهترین شرایط فقط به اصول ایمنی و مهندسی توجه می‌کنند؛ اما این که متخصصان هنری و روان‌شناسی که تجارب ارزشمندی در این زمینه دارند، چقدر امکان حضور، مشاوره و اجرا در فضاهای آموزشی مارا دارند به نظر نمی‌رسد توجه چندانی را جلب کرده باشد.  با توجه به  این که فرزندان ما در هر سنی که باشند، با رنگ‌ها ارتباط برقرار و شروع به تصویرسازی می‌کنند،  آغاز خاطره‌سازی از رنگ‌ها از دوره نوزادی شکل می‌گیرد. نخستین ملاقات نوزاد با جهان به واسطه رنگ‌ها اتفاق می‌افتد ... ادامه مطلب »
محصولی جدید از Wire Factory
۲۷ آبان ۱۳۹۴

محصولی جدید از Wire Factory

تگ ور بیگل (Tegware Bagel) قاب جدیدی برای گوشی های اپل است که با استفاده از فناوری منحصر به فرد بوگی بورد نوشتن و یادداشت برداری را برای شما لذت بخش می سازد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید بدون قلم و کاغذ به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید، مطمئناً برای یادداشت برداری حس نیاز به قلم و کاغذ را درک کرده اید. حتی اگر از آن دسته افرادی باشید که نمی توانید بدون قلم و کاغذ به کار و فعالیت بپردازید، این محصول برای شما حس دل انگیز راحت نوشتن با دست خطی طبیعی را فراهم می کند. این قاب برای گوشی های اپل در دو مدل متفاوت طراحی و به بازار عرضه شده است.     ادامه مطلب »
تمدید گواهینامه ایزو 9001:2008
۲۵ مرداد ۱۳۹۴

تمدید گواهینامه ایزو 9001:2008

شرکت بازرگانی هوم تک آوازه پس از  استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001:2008 در سال 1393 ، برای دومین سال متوالی پس از ارزیابی و کارشناسی ممیزی استاندارد جهانی، در تاریخ 1394/05/20 موفق به تمدید گواهینامه خود از سوی شرکت Intergrated Qality Standard - IQS انگلستان گردید. ادامه مطلب »